Semoga Allah permudahkan segalanya.....

Wednesday, April 20, 2011

stain

ok.. nak cerita pasal stain plak..konon tak de apdet kannnn... :p

sebenarnya saya dulu boleh kata tetiap bulan dia kuar stain..kadang2 tu 3 bulan asyik kuar stain yang kejap stop keja ade balik..lepas dari 3/4 bulan jadi macam tu baru kuar darah....bila dah kuar darah tu memang rasa legaaa sangat lah

masa kuar stain tu tak de la pulak pikir tengah preggy ke ape..tak pulak buat UPT..cuma pelik napa tak kuar darah tapi stain hitam yang banyak dan bertali2..huhuhu..duk pikir ape la ada dalam perut ni sebenarnya..risau itu je la..takut menda2 lain yang kita tak tau..

same kes ngan kak reen..masa kuar stain tu pon saya kompius antara nak solat ke tidak...tapi saya tak solat pon kak sebab saya pikir itu period..cuma period tu kale lain je..hekhek..daif nya saya

lepas tu saya cari supplement yang dapat buat period jadi elok..dan saya ni sebenarnya suka product himalaya..from top to toe guna himalaya..so saya search product himalaya yang boleh regularkan period....product himalaya tu nama dia shatavari...sebenarnya shatavari tu untuk breastfeeding mom sebab boleh tambah susu badan..tadi tak kisah la pil tu untuk ape pon sebenarnya..hehe..

saya makan pil tu Alhamdulillah..memang period boleh dikatakan cantik la jugak..dalan 30-35hari period dah ade..i mean takde la panjnang sangat dari sebelom ni kan..kalau dulu jangan harap lah..50 hari ntah ke lebih baru datang..

himalaya tu pil dari tumbuh-tumbuhan..shatavari tu sebenarnya asparagus hutan..so macam makan sayor la jugak kan..so rasanya no harm kot kalau makan time kita amik treatment..huhuhu...boleh di terima ke?

sebenarnya adik saya pon sama kes ngan saya..dia selalu kuar stain..adik tak kawen lagi..saya risau dia jadi macam saya..cukup la saya sorang kena tunggu untuk dapat anak..saya tak mahu adik beradik jadi macam saya..risau sangat kat dia..ade jugak bagi dia makan shatavari..tapi kat dia tak berapa bagi kesan..tapi tak tau kot dia jarang2 makan ke..tu tak tahu lah kan sebab saya memang tak tinggal makan shatavari tu..

See ya

Assalamualaikum :)

8 comments:

TiNie said...

salam kenal.saya baru follow blog kamu.lepas je kawin, sy slalu jer kuar stain2..dah pegi jumpa doctor n buat ultrasound scan skali, doctor ckp everything normal..sy pun tkut kalo sy ada PCOS. mcm mana kita nak tau kita ni ada PCOS? kena check cmane?

Yummy Mummy said...

dia kena check dari vagina..baru kita tau kita ade PCOS..awak punya period selalunya tetap x?

TiNie said...

yummy mummy - dlu period sy ok sbelum kawin tapi after dah kawin ni jadi x ok pulak. tiap2 bulan mmg ada tp kdg2 normal aliran period tapi kadg2 sikit2 jer...cek dari vagina? apa nama prosedur tu? pap smear ke? tb2 sy jadi tkut pulak...

aS_c0mei said...

salam....saya tertarik bab himalaya tu.hehe.saya ada la beli cream dia,haritu ada promotion,beli 2 utk harga murah.saya pon beli la,nak try pakai.skali tak kena dgn muka ni.so,ada lg satu cream ni,tak bukak pon lg.yang dah bukak tu takleh buat apa la.baru pakai sekali dua.hehehhe....kalau awak pakai cream,bleh la saya pos/pass bila saya balik m'sia nanti.sayang plak tengok cream tu terbiar je.dia expired jan 2012.nama cream tu...nourishing skin cream:all day moisturizing.aloe vera.winter cherry...

tapi,kalau awak tak pakai,takde apa.saya offer sbb baca awak tu tulis tu awak pakai brand himalaya.....hihihi.....saya ikhlas nak bagi.kalau boleh,awak tinggalkan komen kat blog saya k?thanks....:)

yummy mummy said...

akustini : jgn risau..takder sakit sgt pon.. :) yang penting pegi check dr dulu

as-comei : kalau ade boleh je..thanks ;)

Anonymous said...

Outstanding quest there. What occurred after? Take care!

Also visit my site ... Vibiwebsite.com

Anonymous said...

I was suggested this blog by my cousin. I'm not sure whether this post is written by him as nobody else know such detailed about my difficulty. You're incredible!

Thanks!

Here is my website; Http://wiki.gastononline.nl/index.php/gebruiker:sabinemaa

Unknown said...

Cara pengambilan shavatari mcm mn ye? Peod blh mkn? Bila x perlu ambik

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Powered by Blogger.

© My JOurNeY tO bE A MOmmY, AllRightsReserved.

Designed by ScreenWritersArena